طراحی وب
نوشته شده توسط : pari

شروع طراحی وب

در سال 1989، زمانی که تیم برنرز لی در سرن کار می کرد، پیشنهاد ایجاد یک پروژه فرامتن جهانی را داد که بعداً به عنوان وب جهانی شناخته شد. در طول 1991 تا 1993 شبکه جهانی وب متولد شد. صفحات فقط متنی را می‌توان با استفاده از یک مرورگر ساده در حالت خط مشاهده کرد. در سال 1993 مارک اندرسن و اریک بینا مرورگر موزاییک را ایجاد کردند. در آن زمان مرورگرهای متعددی وجود داشت، با این حال اکثر آنها مبتنی بر یونیکس و طبیعتاً متن سنگین بودند. هیچ رویکرد یکپارچه ای برای عناصر طراحی گرافیکی مانند تصاویر یا صداها وجود نداشت. مرورگر موزاییک این قالب را شکست. W3C در اکتبر 1994 ایجاد شد تا "با توسعه پروتکل‌های مشترکی که تکامل آن را ارتقا می‌دهد و قابلیت همکاری آن را تضمین می‌کند، وب جهانی را به پتانسیل کامل خود هدایت کند." می توانست اثر شبکه جهانی وب را به عنوان یک کل تغییر دهد. W3C به تعیین استانداردها ادامه می دهد، که امروزه با جاوا اسکریپت و سایر زبان ها قابل مشاهده است. در سال 1994 آندرسن شرکت ارتباطات موزائیک را تشکیل داد که بعداً به عنوان نت اسکیپ ارتباطات، مرورگر نت اسکیپ 0.9 شناخته شد. نت اسکیپ تگ های HTML خود را بدون توجه به فرآیند استانداردهای سنتی ایجاد کرد. به عنوان مثال، Netscape 1.1 دارای برچسب هایی برای تغییر رنگ پس زمینه و قالب بندی متن با جداول در صفحات وب بود. در طول سال های 1996 تا 1999، جنگ مرورگرها آغاز شد، زیرا مایکروسافت و نت اسکیپ برای تسلط نهایی بر مرورگر با هم مبارزه کردند. در طول این مدت، بسیاری از فناوری‌های جدید در این زمینه وجود داشت، به‌ویژه Cascading Style Sheets، JavaScript و Dynamic HTML. در کل، رقابت مرورگرها منجر به خلاقیت های مثبت بسیاری شد و به تکامل طراحی وب با سرعتی سریع کمک کرد.

 

تکامل طراحی وب سایت

در سال 1996، مایکروسافت اولین مرورگر رقابتی خود را منتشر کرد که با ویژگی ها و برچسب های HTML خاص خود کامل بود. همچنین اولین مرورگری بود که از شیوه نامه ها پشتیبانی می کرد، که در آن زمان به عنوان یک تکنیک تالیف مبهم دیده می شد و امروزه یکی از جنبه های مهم طراحی وب است. نشانه گذاری HTML برای جداول در ابتدا برای نمایش داده های جدولی در نظر گرفته شده بود. با این حال، طراحان به سرعت به پتانسیل استفاده از جداول HTML برای ایجاد طرح‌بندی‌های پیچیده و چند ستونی پی بردند که در غیر این صورت ممکن نبود. در این زمان، به نظر می رسید که طراحی و زیبایی شناسی خوب بر ساختار نشانه گذاری خوب اولویت دارد و توجه کمی به معناشناسی و دسترسی به وب می شد. سایت‌های HTML در گزینه‌های طراحی خود محدود بودند، حتی با نسخه‌های قبلی HTML. برای ایجاد طرح‌های پیچیده، بسیاری از طراحان وب مجبور بودند از ساختارهای جدول پیچیده استفاده کنند یا حتی از تصاویر GIF خالی استفاده کنند تا سلول‌های خالی جدول را متوقف کنند.CSS در دسامبر 1996 توسط W3C برای پشتیبانی از ارائه و طرح‌بندی معرفی شد. این به کد HTML اجازه می‌دهد تا معنایی باشد نه معنایی و نمایشی، و دسترسی به وب را بهبود بخشید، طراحی وب بدون جدول را ببینید.

 

در سال 1996، فلش (در ابتدا با نام FutureSplash شناخته می شد) توسعه یافت. در آن زمان، ابزار توسعه محتوای Flash در مقایسه با الان، نسبتاً ساده بود، با استفاده از طرح‌بندی و ابزارهای ترسیمی، پیش‌نمای محدودی برای ActionScript و یک جدول زمانی، اما به طراحان وب امکان داد تا فراتر از HTML، GIF‌های متحرک و جاوا اسکریپت بروند. . با این حال، از آنجایی که Flash به یک افزونه نیاز داشت، بسیاری از توسعه دهندگان وب از ترس محدود کردن سهم بازار خود به دلیل عدم سازگاری، از استفاده از آن اجتناب کردند. در عوض، طراحان به انیمیشن‌های گیف (اگر به‌کلی استفاده از موشن گرافیک را کنار نمی‌گذاشتند) و جاوا اسکریپت برای ویجت‌ها بازگشتند. اما مزایای فلش باعث شد تا در بین بازارهای هدف خاص به اندازه کافی محبوب شود تا در نهایت به اکثر مرورگرها برسد و به اندازه کافی قدرتمند باشد که برای توسعه کل سایت ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

همه شما عزیزان میتوانید برای طراحی سایت ، ساخت سایت ، خرید سایت ، گوگل ادز و مشاوره رایگان با گروه تکیران در ارتباط باشید .

 

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: